cinta fana ini hampir membunuh diriku..

setelah hampir sebulan aku ditinggalkan cinta..ditinggalkan atas alasan yg tidak munasabah..kesepian melanda tatkala ditinggalkan dapat aku hakis dengan bermunajat pada Yang Esa..aku syukur Ya ALLAH..aku syukur kini kerana aku telah kembali pulih..aku kini sedar..cinta pada ALLAH itu yang utama..aku jd malu pada diri sendiri..begitu mudah dan rapuhnya hatiku tenggelam dalam keasyikan cinta yang fana..cinta yang tidak membawa makna apa..malah cinta yang haram sebenarnya..aku malu..aku menyesal sgt..aku tidak dapat mempertahankan diriku dr godaan syaitan sehingga menerima cinta yang tidak pasti..cinta yang bukan dr hubungan yang halal..Ya ALLAH..berikanlah aku petunjuk Ya ALLAH...aku syukur kerana telah DISEDARKAN dr perkara yang merosakkan ini..cinta nafsu semata-mata..ALLAH begitu baik pada hamba yang selalu alpa ini..malu yang teramat..andai dapat kuundur masa..setelah sekian lama aku memelihara hati dari kekotoran cinta yang tidak pasti ini,aku akhirnya terjerumus juga..bertahun aku memelihara hatiku..tapi hanya 2bulan,aku memberinya peluang..dan membiarkan dia mencambahkan benih-benih cinta dalam hati sehingga menutup cintaku pada Tuhanku..MasyaALLAH...mujur ia tidak lama..mujur aku tidak terlalu asyik..mujur aku kini kembali sedar..Alhamdulillah...SYUKUR,SYUKUR,SYUKUR....

0 comments:

Post a Comment